si comel buah hatiku

si comel buah hatiku

Saturday, April 18, 2009

Laskar Pelangi






Sebuah Movie yang terbaik dan perlu ditonton oleh semua. movie Indonesia yang mengisahkan kesungguhan 2 orang guru yang telah berusaha membuka sekolah baru untuk anak-anak kampung mereka. Kesedaran mendapatkan pendidikan itu telah disahut oleh 9 orang anak kecil yang aktif dan cergas yang datang dari pelbagai latarbelakang. 8 lelaki dan seorang perempuan, tidak cukup untuk membuka sebuah sekolah baru yang mana syarat untuk itu ialah sekurang-kurangnya 10 orang murid. Harapan semakin berbunga kerana pada saat akhir, muncul seorang kanak-kanak istimewa mengisi kekosongan itu..

Movie alam kanak-kanak yang penuh realiti turut menghidangkan kisah suka duka anak-anak nelayan bernama lintang yang bijak dan seorang murid 'gifted' yang cerdas otak terutama dalam bidang matematik. seorang kanak-kanak yang berwawasan dan bercita-cita tinggi yang ingin mengejar impiannya namun terhalang oelh tanggungjawab menjaga dan melindungi adik-adiknya setelah pemergiaan ayahnya ke pangkuan Ilahi.

Buat semua, selamat menonton movie ini kerana ia penuh berisi dan berinformasi disamping menjadi motivasi kepada kita...

No comments: